Hvordan bytter/returnerer jeg på en vare?(Gjelder privatkunder)

 

Ønsker du å returnere en vare må du sende varen som skal byttes i retur å bestille den nye varen du ønsker på nytt. Vi krediterer varen du sender i retur når vi mottar den og dekker returfrakt. For å returnere en vare, logger du deg inn i kundesenteret, velger varen du ønsker å returnere og legger inn årsak, for eksempel reklamasjon, angrefrist eller heving av kjøp. Du skal da innen en til to virkedager få tilbakemelding fra oss. Vi godkjenner returen og sender deg en returseddel og et returnummer du merker pakken med. Varer som blir sendt i oppkrav vil ikke bli hentet.

Vi ber deg legge merke til at undertøy og badetøy av hygeniske årsaker ikke byttes eller kan returneres.

 

Hvilke rettigheter har jeg som kunde om jeg ønsker å returnere en vare?

I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.

 

Du må gi melding til oss dersom angreretten benyttes. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må varen være ubrukt, i original stand, i original uskadet emballasje og ikke teipet. Bruk en eske eller en pose utenpå originalemballansjen. Dersom vi har montert ski med bindinger på oppdrag fra deg, ansees disse ikke lenger som i original stand. Bindingsmonteringen er individuelt tilpasset, og er en permanent endring av skienes tilstand utføres på kundens vegne.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ingen formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler bruk av returfunksjonen i kundesenteret her.

Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.